اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری مسابقه دانش‌آموزی «وزیران دانای سرزمین من» از مهر

مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام از برگزاری مسابقه «وزیران دانای سرزمین من» از مهر امسال، خبر داد.

برگزاری مسابقه دانش‌آموزی «وزیران دانای سرزمین من»  از مهر

مرتضی فاطمی نژاد مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از برگزاری مسابقه وزیران دانای سرزمین من خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در آینده آموزشی کشور، فضای نخبگانی به سمت این موضوع می رود که دانش آموزان در حوزه کسب و کار، کارآفرین شدن و فضاهای میان رشته ای و بین رشته ای فعال و توانمند شوند نیاز دارد که دانش‌آموز ابتدا به ساکن استعداد خود را پیدا کند و با کمک مشاور، استعداد خود را به سمت شکوفایی جدی پیش ببرد.

وی ادامه داد: بر این اساس جشنواره «وزیران دانای سرزمین من» را تدارک دیدیم تا اگر دانش‌آموزی در آینده بخواهد وزیر شود البته نه از حیث سیاسی وزیر شود بلکه از این بابت که بتواند مفید فایده برای افراد جامعه باشد یعنی با معنای قدیم وزیر است نه با معنای جدیدی که در فضای صرفا سیاسی مصطلح شده است، باید استعداد خود را در همه عرصه ها بشناسد و این را بپروراند.

 فاطمی نژاد با بیان اینکه این جشنواره مبتنی بر سه بخش تحصیلی، یادگیری و استعداد یابی است، گفت: در استعدادیابی دانش آموز یکسری سؤالات و فرایندهایی را طی می‌کند؛ البته این بخش با نگاه ایرانی-اسلامی تهیه شده و نه صرفا آزمون‌های استعدادیابی که رایج است و بعضی از مدارس و مؤسسات  آموزشی می‌گیرند.

وی افزود: این سؤالات و فرایند اینگونه طراحی شده که دانش‌آموز بر اساس آن، استعداد خود را پیدا کند یعنی دانش‌آموز می‌ببیند که در اقلیم کشور جمهوری اسلامی ایران و نیازهایی که نظام مسائل کشور در آینده به آن نیاز دارد، در کدام یک از آنها استعداد بیشتری دارد و آن را پرورش دهد.

مدیرعامل مؤسسه علمی رزمندگان اسلام تصریح کرد: این مسابقه طراحی کاملا جدی و بومی دارد که تیم‌ها و تشکل‌های بسیجی و دغدغه‌مند و کسانی که در این زمینه کار انجام دادند را دعوت کردیم و یک هم افزایی به وجود آوردیم.

وی با بیان اینکه در حال طراحی این مسابقه بزرگ هستیم و تست آزمایشی اولیه را انجام دادیم، اضافه کرد: در این ایام کرونا هم داریم به صورت آنلاین جشنواره را اجرا می‌کنیم و حتما مهر امسال با یک برنامه خیلی گسترده‌تر دنبال خواهیم کرد.

فاطمی نژاد ادامه داد: این جشنواره از مقطع متوسطه اول تا پایه یازدهم است و به پایه دوازدهم هم به خاطر کنکور و فضای پیش دانشگاهی ورود نکردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول